Friday, November 9, 2012

Fitness

(mcm makcik-makcik gambar kami di atas kan hikhikhikhik).

Kaum wanita di office started ber aerobic dlm bulan March this year. Kami bayar satu instructor to ajar aerobic 2x seminggu. Dlm RM400 sebulann her fee. The instructor is a 55 year old kakak. She is so fit and energetic and put us all to shame!!! Kami kapus-kapus sudah. Dia masih ok ah!!!! Kami share-share bayar dan di subsidize oleh Kelab Sukan juga lah. Untuk tambah memudahkan kami, we converted one of the stor to be a mini aerobic. Yang paling best lagikan, the bilik aerobic hanya di bawah office kami..so pendek kata teramat mudahlah!!! Sangat bersyukur! Dan untuk kasi up lagi the bilik, we put in 8 kaki tinggi cermin di satu dinding untuk menambahkan semangat kami ber exercise sambil menengok diri kami sendiri!!!! cermin tersebut berfungsi untuk menengok samada steps betul atau tidak. MEMANG BEST LAH INI AEROBIC. cOZ KALAU TIDAK...MANA ADA CHANCE LAGI MAU GET SOME EXERCISE KAN.

Ada juga org luar join in and kita charged RM40 sebulan. Dan sometimes kaum wanita rasa 2x seminggu tu tidak cukut, si Zakiah akan bawa her zumba CD and kasi pasang projector and ikut the cd punya steps. Serious sgt berpeluh-peluh ah!


Selepas cerita fitness, kita selang-selikan dgn cerita makanan ya!! Tidak lama lagi akan ada sukan tahunan Kumpulan yang diadakan 2 tahun sekali. So untuk menambahkan dana kelab kami, they decided to jual ais krim Malaysia. Yg di atas ni percubaan membuat ice cream Malaysia. Perasa Air Bandung. Kira proto type la bah ni kan. Resepi ice krim ini adalah seperti berikut:

Susu Kotak full cream (jgn la low fat, kurang creamy!)
Sirap Merah brand Sun Valley (brand lain tidak sedap..ada bau coloring)
Susu Ideal Milk - evaporated milk.

Masukkan dlm plastik dan ikat kuat-kuat. Yg first batch ni, i belum terrer lagi mengikat thts why nampak tidak firm kan. But badge kedua i buat perasa air jagung, ketat sudah ikatannya!

Take care all dan selamat berexercise dan sokonglah ice krim buatan tempatan!



No comments: